NATION

PASSWORD

Public broadcasting in your nation

A place to put national factbooks, embassy exchanges, and other information regarding the nations of the world. [In character]
User avatar
Gandoor
Powerbroker
 
Posts: 9330
Founded: Sep 23, 2008
Civil Rights Lovefest

Public broadcasting in your nation

Postby Gandoor » Sun Sep 09, 2018 11:49 am

Public broadcasting refers to forms of media such as television and radio with a primary goal of the public service. In the majority of countries, funding for public broadcasting comes from the government, typically via annual fees levied upon receivers. Countries may have one national public broadcaster or multiple ones that operate in different regions or in different languages.

Does your nation have a public broadcaster or public broadcasters? What is the history of public broadcasting in your nation? What services does your nation's public broadcaster(s) provide?

History of Gandoorese Public Broadcasting

In Gandoor, the Gandoor Broadcasting Corporation (GBC) serves as the public broadcaster. The GBC originated as Radio Company Gandoor, a private company, established in 1917 as the first radio broadcaster in our nation. In 1920, the Public Broadcasting Act was passed by the Forum and came into effect on 7 May 1921, nationalising Radio Company Gandoor and renaming it to the Gandoor Broadcasting Corporation. Unlike many other countries, where public broadcasting became the only form of broadcasting, Wonder Radio, which was established in 1920, was not nationalised and was permitted to continue broadcasting, with any future private radio broadcasters being required to gain the approval of the government before beginning broadcasting.

In 1935, the GBC began experimental television broadcasts from Gandoor City. At the time, private citizens could not purchase television sets, so any members of the public who wanted to view these broadcasts had to visit television broadcast rooms at local universities

The experimental broadcasts would end in 1941 and, for several years, there would be no official development regarding television broadcasting in Gandoor. In 1948, the GBC announced the creation of a public television network tentatively referred to as 'GBC Television' due to begin broadcasting by 1950. On 31 December 1949, the Gandoor Broadcasting Network (as GBC Television was ultimately called) began broadcasting as the first non-experimental television network in Gandoor.

In 2006, the Gandoor Broadcasting Network's name was officially shortened to GBN.

In 2019, the GBC officially began international operations and established three international television channels. At the present date, there are no international radio networks operated by the GBC.

The Foreign Language GBC Act was passed by the Forum in 2019, requiring that the GBC establish two additional channels with programming entirely in Japanese and Russian by 2030. The two channels, named GBN Nihongo and GBN Russiky, began broadcasting in 2023 as the first channels by the GBC to broadcast exclusively in languages other than English.

National Services Provided by the GBC

In Gandoor, the GBC operates six television channels and four radio stations. All funding for national television and radio broadcasting by the GBC comes from the Gandoorese government, with households who own at least one television or radio being required to pay a 100 GDY license fee annually, the fee increases by 20 GDY for every additional television or radio, up to a maximum license fee of 200 GDY.

The current national television channels owned and operated by the GBC are:
GBN - Began broadcasting in 1949. The primary channel of the GBC, airs programming aimed at all license-fee payers such as news, current affairs, sports, documentaries, and drama. Airs on channel 2.

GBN Alt - Began broadcasting in 2004. Airs non-mainstream and experimental programming aimed at audiences aged between 20 and 40 years old. Airs on channel 3.

Chiddies - Began broadcasting in 2003. A children's channel that airs programming aimed at children between the ages of 3 and 12 years old. Shows that air between 6.00 AM and 12.00 PM are aimed at viewers aged between 3 and 6 and shows that air between 12.00 PM and 6.00 AM are aimed at viewers aged between 6 and 12. Airs on channel 4.

GNN - Began broadcasting in 1990. The first 24-hour news network in Gandoor. Also airs some current affairs programming and documentaries. Airs on channel 6.

GBN Nihongo - Began broadcasting in 2023. A Japanese-language channel, English subtitles are available for all programming. Airs on channel 7.

GBN Russkiy - Began broadcasting in 2023. A Russian-language channel, English subtitles are available for all programming. Airs on channel 8.

The current national radio stations owned and operated by the GBC are:
GBC Radio 1 - Began broadcasting in 1917 as Radio Gandoor, renamed to GBC Radio in 1921 and to GBC Radio 1 in 1961. Broadcasts popular music and call-in shows.

GBC Radio 2 - Began broadcasting in 1961. Broadcasts non-mainstream music.

GBC Radio News - Began broadcasting in 1951. Broadcasts news programming.

GBC Radio Entertainment - Began broadcasting in 1970. Broadcasts made-for-radio entertainment such as comedy series, soap operas, or serials.

In addition to television and radio services, the GBC also owns and manages the Gandoorese Television and Film Archives. The GTFA was established in 1959 and is intended to serve as a preservation service for Gandoorese television programs and films in order to prevent their loss due to circumstances such as wiping or junking of tapes. As of 1970, at least one copy of an episode of a television program or a motion picture is required to be sent to the archives by law. As the GTFA was founded in 1959 and archival was not made mandatory until 1970, both the television and film archives are incomplete. The earliest complete episode of a television program in the archive dates back to 1952 (the earliest incomplete episode in the archive dates back to 1950) and the earliest year that there are no Gandoorese films unaccounted for is 1944.

International Services Provided by the GBC

On an international level, the GBC owns and operates four television channels. In contrast to the national operations, all international channels are commercial and are funded via advertising and fees from satellite and cable companies that carry the international channels, as the GBC is prohibited from using funds from the government to operate television channels outside of Gandoor.

The current international television channels owned and operated by the GBC are:
GBN International - Began broadcasting in 2019. A general international channel that broadcasts a mix of GBC-originated programming and acquired programming.

GBN International 2 - Began broadcasting in 2021. A general international channel that only broadcasts acquired programming.

Chiddies International - Began broadcasting in 2019. Referred to in network promotions as just Chiddies, a children's network aimed at children between the ages of 3 and 12. Just like the version broadcast in Gandoor, programming aired between 6.00 AM and 12.00 PM is aimed at children between the ages of 3 and 6 and programming aired between 12.00 PM and 6.00 AM is aimed at children between the ages of 6 and 12.

GNN World - Began broadcasting in 2019. Broadcasts international news, documentaries, and other programming aimed at a global audience.

Former Services Provided by the GBC

Throughout the GBC's over 100 years of operations, there have been several television and radio services operated by them that have since ceased broadcasting.

The following television channels were formerly broadcast by the GBC:
GBN 2 - Broadcast from 1963 until 1976, GBN 2 was created for colour broadcasting (GBN wouldn't began airing colour programming until 1967) but suffered from low ratings and budget issues throughout its thirteen years on the air. GBN 2 aired on channel 3.

GBN Kids - Broadcast from 1981 until 1989, GBN Kids was the first children's channel in Gandoor and was aimed at kids aged between 6 and 13 years old. GBN Kids aired on channel 4.

GBN Culture - Broadcast from 1986 until 2003, GBN Culture broadcast more highbrow and artsy programming compared to GBN. Some of their programming was non-mainstream and could be considered a predecessor of sorts to GBN Alt. GBN Culture aired on channel 5.

GBN Classics - Broadcast from 1996 until 2004, GBN Classics exclusively aired programming from the 1970s and earlier. Despite respectable ratings early on, viewership had dropped significantly by 2001, leading to GBN Classics being replaced by GBN Alt in early 2004. GBN Classics aired on channel 3.

The following radio stations were formerly broadcast by the GBC:
GBC Radio Emergency - Broadcast from 1951 until 1983, GBC Radio Emergency was only intended to broadcast during national emergency situations, such as natural disasters, wartime, terrorist attacks, etc. It ceased broadcasting due to a 1982 announcement by the GBC and various private broadcasters that, in the event of a national emergency, all radio stations would have their programming interrupted by a news announcer from the GBC during the duration of the emergency.

GBC Radio Classics - Broadcast from 1985 until 2009, GBC Radio Classics broadcast 'retro' radio entertainment programming from the 1950s to the 1970s. Ceased broadcasting due to the decline of made-for-radio entertainment and most repeats of classic radio shows now broadcast on GBC Radio Entertainment.
OOC - Call me Viola
IC Flag|Gandoor Wiki|Q&A|National Currency Database
Reminder that true left-wing politics are incompatible with authoritarianism, totalitarianism, and dictatorship in all forms.
Flag is currently Hades Wise Goddess Sphinx from Mahou Sentai Magiranger.
I'm female.
OOC Info
Twitter: @Sailor_Viola
Steam: Princess Viola
TGs are welcome

User avatar
Van Hool Islands
Diplomat
 
Posts: 744
Founded: Nov 12, 2016
Inoffensive Centrist Democracy

Postby Van Hool Islands » Sun Sep 09, 2018 1:50 pm

Public broadcasting in the Van Hool Islands consists of several separate organisations;
Image
Van Hool Omroep (Van Hool Broadcasting), known informally as VHO, is the national Dutch-language public broadcaster of the Van Hool Islands. Starting radio broadcasting in 1931, the broadcaster originally operated within the Dutch public broadcasting system, and shared a good amount of programming with Hilversum 1, the main public radio broadcaster in the Netherlands at the time. Television broadcasting started in 1952, a year after it started in the Netherlands, and like the radio network it originally operated as a member of the Dutch public broadcasting system, in this case NTS. The main difference between the network in the Islands and in the mainland Netherlands was the absence of "Nederland 1" branding, instead the network was branded as "VHO 1" (and also VHO 2 after 1965, airing a time-shifted simulcast of Nederland 2 which had launched a year prior), though non-news programming was largely the same as Nederland 1.

Major changes came in 1978, when the Van Hool Islands gained independence from the Netherlands, and became a sovereign nation. VHO withdrew from the Dutch public broadcasting system and established itself as a separate broadcaster, though a good amount of programming still was shared with Nederland 1 and 2. Domestic programming gained a large amount of prominence with the newly revamped network, and by 1999 80% of all programming was locally produced. VHO Parlement was launched in 1981 simultaneously with VPAC (now VBC Parliament). VHO3, a channel aimed mostly at youth and young adults, was launched in 1990. Since then, various digital subchannels have been launched, starting with VHO Nieuws24 in 1998, VHO Sport in 1999, and VHO Sport2 in 2009.
Image
The Van Hool Broadcasting Corporation, known informally as the VBC, is the national English-language public broadcaster in the Van Hool Islands. Modelled after other public broadcasters in the English-speaking world like the BBC and the ABC, it was launched in 1937, taking control of various provincially-funded public radio broadcasters such as 6UQ Vandenbrink and 8DX Philipswijk. Apart from several co-produced programmes and joint broadcasts, the VBC and VHO remain completely separate. Unlike VHO, the VBC was never part of the Dutch public broadcasting system.

VBC Television was launched in 1954, and since launch has aired a significant amount of programming from the BBC, the ABC, TVNZ (formerly NZBC), the CBC, and PBS (as well as NET, PBS' predecessor, prior to 1970). A second, more entertainment-focused channel, VBC 2, was launched in 1970 and modelled after BBC2 in the UK.
Image
The Multicultural Broadcasting Service is the future third major public broadcaster in the Van Hool Islands. Modelled after SBS in Australia and Channel 4 in the United Kingdom, the network's main focus will be on arts and entertainment programming, as well as appealing to multicultural groups in the country. The network was formed as a joint venture between the Van Hool Government (separate from VHO or the VBC), the Special Broadcasting Service (SBS) of Australia, and Nederlandse Omroep Stichting (NOS) from the Netherlands. Along with the English language (MBS One) and Dutch language (MBS Twee) channels, the network is also launching a comedy-focused biligual channel, MBS Comedy, when the rest of the network
Image
Kanaal Aarde is a 24-hour news network operated by VHIB, the Van Hool Islands' world service broadcaster. The network was modelled after 24-hour international news networks operated by other countries, such as BBC World, DW-TV, NHK World, and France 24. The network is independent from the two main public broadcasters, the VBC and VHO, and currently broadcasts in Dutch, English, German, Maori, Spanish, and French.
Image
Native People's Television is the national indigenous public broadcaster of the Van Hool Islands. The network airs mostly First Nations-produced programming, and has also aired popular series from other indigenous broadcasters like Te Reo from New Zealand, NITV from Australia, and APTN from Canada.

VHO, VHIB (owners of KA), and the VBC all operate radio stations to various degrees. While VHO and the VBC air on FM, internet, DAB, satellite, and AM signals domestically, the VHIB radio network is limited to DAB, internet, and shortwave (digital and analogue) signals, and broadcasts internationally. VHIB also provides VHO and VBC content to other public radio broadcasters throughout the world, including the BBC, the CBC, the ABC, RNZ, the SABC, and NPR.
Anita Chow of the Socialist Party of Banduria
Co-admin of the NS Parliament

User avatar
-The Islamic Queendom-
Spokesperson
 
Posts: 146
Founded: Jul 01, 2015
New York Times Democracy

Postby -The Islamic Queendom- » Sun Sep 09, 2018 6:30 pm

The Islamic Broadcasting Corporation (IBC) is the national public broadcaster in The Islamic Queendom. The IBC was founded as a radio broadcaster in 1935 and began television broadcasts in 1962. The IBC had a legal monopoly on television broadcasting until 1990, when private companies were allowed to begin television broadcasts. (The IBC's monopoly on the radio came to an end in 1986)

The IBC currently operates the following television channels in The Islamic Queendom (all channels are broadcast in Arabic unless otherwise specified):
- IBC1 - The original channel established by the IBC in 1962.
- IBC2 - A second channel launched by the IBC in 1977, aimed at somewhat of a more 'adult' audience than IBC1, which is aimed at all audiences.
- IBC Kids - A children's channel launched by the IBC in 1980.
- IBC News - A news channel launched by the IBC in 1986.
- IBC Parliament - A parliamentary affairs channel launched by the IBC in 1987
- IBC English - An English language channel aimed towards foreigners launched by the IBC in 1994.

The IBC is funded entirely by the government and all television owners must pay an annual fee of Ð500 in order to help fund the IBC and its programming.
We are NOT a theocracy
We are a PMT Middle Eastern nation ruled by Princess Jasmine. (Don't ask how we're a Queendom) Our national population is 22 million and our official religion is Islam. Contrary to belief, we are much more liberal than most other Middle Eastern nations.

User avatar
Yakutikov
Attaché
 
Posts: 67
Founded: Feb 13, 2014
Ex-Nation

Postby Yakutikov » Sun Sep 09, 2018 6:52 pm

The National Broadcasting Service of Yakutikov


Image


The National Broadcasting Service is the state broadcaster for the Republic of Yakutikov. It is owned by the Office of the President.

The SXN operate several TV channels, Radio stations and even a national newspaper.

SXN TV Channels

Image
SXN News is the number one news channel in Yakutikov. It runs 24/7, with live updates every hour, on the hour. It also hosts the national breakfast show from 5:30 am until 10am.

SXN Waħda (SNX One)
Image
SXN One is the "serious" SXN channel. Hosting national debates, political campaign debates and documentaries.

SXN 2
Image
SXN 2 is a day-time-tv channel. Airing dramas, soap operas and talk shows, it is only on air from 10 am until 10pm

SXN 3
SNX 3 is a "spare" channel. Usually showing reruns from the other channels, it is used for testing the emergency broadcast system and also coverage of low level international events, such as foreign elections.

SXN 3
Image
SNX 3 is a "spare" channel. Usually showing reruns from the other channels, it is used for testing the emergency broadcast system and also coverage of low level international events, such as foreign elections.

SXN 4
Image
SNX 4 is mostly used for entertainment, airing comedy shows and movies.


SXN Sport
Image
Last edited by Yakutikov on Sun Sep 09, 2018 6:58 pm, edited 1 time in total.
Karl Marx - The meaning of peace is the absence of opposition to socialism.

User avatar
Radiatia
Powerbroker
 
Posts: 7928
Founded: Oct 25, 2011
Capitalizt

Postby Radiatia » Sun Sep 09, 2018 11:40 pm

The RPN used to serve a role as a public broadcaster, but was fully privatised in 4040 NC and is now a fully commercial network competing with other fully commercial networks.

Some state governments own public broadcasters, as do some local and municipal governments, but on a federal level no such service exists anymore.

User avatar
Alinghi Federal-Democratic Republic
Ambassador
 
Posts: 1054
Founded: May 07, 2013
Civil Rights Lovefest

Postby Alinghi Federal-Democratic Republic » Mon Sep 10, 2018 10:42 am

The actual Public-Broadcaster of the Alinghi Federal-Democratic Republic is the Alingher Konfoderale Radio-und-FernSehen Agentie (AKRFSA) / Agenza di RadioTeleVisione Confederale Alinghese (ARTVCA) / Agentie du RadioTeleVision Confederale Alingaise / Агентство РадиоТелеВидного Конфедерата Алингхи - Agentstvo RadioTeleVidnogo Konfederata Alinghi (APTKA - ARTVKA) / Alingan Confederal RadioTeleVision Agency ( ACRTVA) / Agentejo de RadioAparato Konfederalo de Alinghi (ARAKA).

The First television Agency was the Televisione Reale d'Alinghi (Alinghi's Royal Television), after the Democratic-Republican Revolution in 2004 the Tv became the Alingan Republican Broadcasting (english name), after 2009 kept the actual name.

AKRFSA is a official member of European Broadcasting Union (despite Alinghi geografically is not situated in European Continent but an adicent continent, ti was accepted) ans partecipating to EuroVision Song Contest, since the first partecipation alinghi won 3 times (2 consecutively)


FS.1 / TV.1: First Generalist Channel
FS.2 / TV.2: Second Generalist Channel
FS.K / TV.C: Cantonal Channel
FS.N / TV.N: News Channel
FS.S / TV.S: Sport Channel
FS.Knd / TV.Kid: kids' Channel (kids under 11 yo)
FS.J / FS.Y: Teens' Channel
FS.H / TV.H: History Channel
FS.Kino / TV.Cine: Movies' Channel
FS.KT / TV.DC / TV.CD / TV.KD: Parliament's channel
FS.SL / TV.IL / TV.AL / TV.UYA / TV.LL: Channel who teach the confederal official languages

Alinghi is a Democratic Federation and other private TV operate indipendently without government interference
FS.M / TV.M: Music Channel
Democracy, social equality, switzerland, Democratic Socialism, EU (had some problems, but this not mean that it's unfixable), UN, Federalism, same sex marriage and Schengen , Ferderal non-ethinc based Palestine, Sanders, Civic Nationalism on eventual European Federation (or Euro-civic-nationalism), Interculturalism(is a bit different whan MultiCulturalism)
Dictitonaship, Fascism, Communism, Racism, Putin's Russia, Berlusconi, religous intollerance, Trump, Erdogan , British Gov., Netanyahu, Orban, Likud, Hofer, "third way left", Etno-Nationalism, Clericalism.
The tax rate is the half of NS index, pop. is different
Motto: Diversitas Noster Fortitudinem - Bḧärürzhuugrguür udaz häz ärrz gryzarzzybzub.
I'm gay - I have Asperger Syndrome

User avatar
Aihan
Civil Servant
 
Posts: 8
Founded: Sep 01, 2018
Ex-Nation

Postby Aihan » Mon Sep 10, 2018 4:38 pm

Aihan.TV: Aihan.TV is a national broadcast company that owned by the government.

Kokoro Channel: the broadcast company that shows drama series around the world.

Animi: is the tv channel with many anime series to show.

User avatar
Myriadd
Civilian
 
Posts: 1
Founded: Sep 08, 2018
Ex-Nation

Postby Myriadd » Wed Sep 12, 2018 2:03 pm

There is no public broadcaster in Myriadd: our government does not regard television and radio adequate outlets for the purpose of public service.

The Sovereign Office funds an independent publishing house which prints a twice-weekly newspaper, The Titles, and operates a website, The Titles Online, both of which share the mission to impart fact-checked, unbiased information in the public interest.

These publications are extremely well respected, and at the last official audit The Titles remained the best-selling newspaper in Myriadd with almost five times as many sales as its nearest commercial rival, The Myriadd Star.

User avatar
Capite West
Lobbyist
 
Posts: 20
Founded: Oct 02, 2018
Ex-Nation

Postby Capite West » Fri Oct 12, 2018 8:41 pm

In Capite West there are two main public broadcasting funded by the government one is PBC the Public Broadcasting Company and the other is CWBS or the Capite West Broadcasting System. One company covers the west half of the country serving on channels 10, 15, 18, 30 and 19 and the other serves the other half on channels 32, 11, 13, 18 and 24. Those channels are reappeared nationwide.
Last edited by Capite West on Fri Oct 12, 2018 8:42 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Lanzio
Secretary
 
Posts: 40
Founded: Oct 17, 2018
Ex-Nation

Postby Lanzio » Thu Oct 18, 2018 1:52 am

There is no public broadcasting in Lanzio. Instead there is the publicly funded Arts Council which subsidises content which is judged to have some element of "public interest"

User avatar
Vedastia
Diplomat
 
Posts: 904
Founded: Jan 19, 2012
Capitalizt

Postby Vedastia » Thu Oct 18, 2018 2:42 am

The Vedastian Broadcasting System (Spanish: Sistema de Radiodifusión Vedastiana, Vedastian: Xyxtem vun Ratiauwtranxmißiun Vetaxtuner) was founded in 1966. It is a major resource for both news and entertainment.

Major television channels:

VBS 1 (Variety of programming)
VBS 2 (Cultural programming)
VBS 3 (Variety of programming, generally more comedic programming)
VBS 4 (Variety of programming, generally more dramatic programming)
VBS+ (Variety of programming aimed at a younger audience)
SRV (Spanish-language programming)
XRV (Vedastian-language programing)
VBS News 24/7 (News)
VBS Vision (Documentaries and educational programming)

Radio:

VBS Prime (88.1 FM/540 AM; Variety of programming)
VBS 2 (99.3 FM/720 AM; Cultural programming)
VBS 101 (101.1 FM/1010 AM; Jazz and classical music)
VBS 3 (103.3 FM/1130 AM; Variety of programming aimed at a younger audience)
VBS News 24/7 (105.5 FM/1250 AM; News)
SRV (106.1/1310 AM; Spanish-language programming)
XRV (106.5/1330 AM; Vedastian-language programming)
Last edited by Vedastia on Thu Oct 18, 2018 2:42 am, edited 1 time in total.
Jan van der Stel, MP for Ouderkerk in the NS Parliament
Leader of the National Freedom Party - Freedom for Our People
Dinake wrote:
Zoice wrote:The far right is truly to blame. The left may lose ground to them, but they wouldn't be losing ground if there wasn't the far right in the first place calling for batshit insanity.
That's like saying "blockbuster wouldn't be losing ground to netflix if there wasn't any netflix".
Major-Tom wrote:
Risottia wrote:Reality has a left-wing bias.
God, if I had a nickel for every time I heard some smug internet warrior say this...

User avatar
Great Nortend
Ambassador
 
Posts: 1259
Founded: Jul 08, 2017
Iron Fist Consumerists

Postby Great Nortend » Thu Oct 18, 2018 4:12 am

The Royal Broadcasting Office is the Crown broadcaster for Great Nortend. It has its formal origins in an amalgamation of the Public Broadcasting Office and the Nortan Wireless Society. The Public Broadcasting Office was an office of the Clerk's Department run jointly with the War Office during WW2. The privately owned Nortan Wireless Society had its origins in 1934, when the General Post Office agreed to bestow upon a single society the right to broadcast on the wireless. In 1948, after the war, the the Nortan Wireless Society was struggling financially and was bought by the Crown. The two entities were combined into one Royal Broadcasting Office, receiving its Royal Charter in 1949 as an independent Crown-owned corporation under the control of the Lord High Chamberlain's Department.

The RBO is authorised by the Lord High Chamberlain, who is in control of the public dissemination of film, dramatic productions, news and the like, to produce programmes for entertainment, supporting public morals, public announcements, and factual knowledge. It is only permitted to broadcast news on certain occasions when live coverage is desired. The RBO broadcasts mainly on the wireless telegraphic spectrum to home wireless receivers as well as at public cinemas. Home televisions do not exist in Great Nortend, where their function is replaced by cinemas which broadcast programme reels as well as live 'television' footage.

The RBO is funded primarily through licence fees and ticket levies. There is an annual licence fee for persons owning a wireless receiver. Cinema tickets also have a surcharge of up to 10 per cent paid back to the RBO.

The main wireless telegraphic is Channel One, which began operations with the Public Broadcasting Office in 1930 as part of war efforts.

Channel One mostly broadcasts music and light programmes, such as comedies and dramas. It is known for its good music broadcasts in the evening as well as daily broadcasts of certain liturgical offices. Programming begins at 6·00 in the morning with Mattins with the customary peals before and ceases at 22·00 in the evening with the Royal Hymn.
News from Great Nortend: https://forum.nationstates.net/viewtopic.php?f=23&t=417866
Tourism and Q&A thread: https://forum.nationstates.net/viewtopic.php?f=23&t=458726
Diplomacy, Embassies &c.: https://forum.nationstates.net/viewtopic.php?f=23&t=417865
If you have any questions about Great Nortend, please ask in the diplomacy thread above.

This nation generally represents my personal views in most areas, though slightly exaggerated perhaps.

User avatar
Painisia
Ambassador
 
Posts: 1596
Founded: Nov 02, 2017
Ex-Nation

Postby Painisia » Thu Oct 18, 2018 4:51 am

Painisia has a rich media market since the Media Deregulation Act commenced by The Senate in 1962. We have a lot of private radio and TV stations, but now the Internet and digitalization has outcompeted some media outlets. Each Painisian city and municipality has a radio station. Some even have their own TV station with their local news programs. But public broadcasting still dominates the media market shares. And the amount of Painisians enjoying cheap private TV programs has decreased since the beginning of the 2000s. But this thread focuses on public broadcasting, so we are going to go there:


PAINISIAN PUBLIC BROADCASTING

The Painisian Public Broadcasting (PPB) owns all publicly affiliated radio and TV stations, even though many TV stations operate independently from them. PPB was originally created as the National Painisian Agency for Central Radio and Television Services (NPACRTS) on 18. October 1948. Prior to this, The National Painisian Radio (NPR) was created in 1929 to monopolize all public radio broadcasting. The Shibaist Van Agtes government decided to nationalize all broadcast activities in 1948.

TV CHANNELS OF THE PPB

Experimental TV broadcasting started as early as in 1936, when Radio Granderburg got a license from the government to start experimental TV broadcasts. NPR also got to start some TV broadcasts in 1938. The broadcasts lasted from 19.30 to 22.00 pm. All experimental TV broadcasts were halted in 1940 as a result of WW2. In 1945, the Republican forces seized Granderburg and The Republican Broadcasting Services managed to start a TV station in Granderburg with the aid of the Allies. This TV station later became Channel Doge in 1964. In 1948, after some years of experimental broadcasts, NPACRTS started their TV services. In 1962, NPACRTS became PPB (Painisian Public Broadcasting) as a result of The Media Deregulation Act in 1962. PPB introduced Channel 2 in 1964. In the 1960s, private TV companies started to challenge the PPB, so PM Leon Brunisch decided in 1968 to put more regulations. Channel 3 started their broadcasts on Christmas Day 1972 and experimental color broadcasts were started on the same year. PPB introduced color broadcasts in 1. February 1976.

PAINISIA 1: Cultural programming, high culture programming, news broadcasts, nature and educational programming

PAINISIA 2: Educational programming, historical programming and news

PAINISIA 3: Local and regional programming, local news and educational programming

PAINISIA 4: International programming and English-speaking news

PAINISIA 5: French programming and news

PAINISIA 6: Italian programming and news

PAINISIA 7: Spanish programming and news

PAINISIA 8: Philosophical, sociocultural, classical and political programming


RADIO CHANNELS OF THE PPB:

Radio broadcasts were introduced in 1924 by Radio Granderburg, but were nationalized in 1929 in the NPR.

Radio Painisia: International, news, cultural and information

Painisia Inter: English-speaking

RP2: Cultural and educational

RP3: Classical music, jazz, funk and love

RP4: Italian

RP5: French

RP6: Spanish

And dozens of local and regional radio stations. Also private
-Christian Democrat
-Syncretic
-Distributist
-Personalist
-Ecologism
-Popolarismo
-Corporatist
Formerly, the nation of Painisia November 2017 - August 2019

User avatar
Eskaai
Attaché
 
Posts: 69
Founded: Nov 24, 2018
Scandinavian Liberal Paradise

Postby Eskaai » Tue Jan 08, 2019 4:14 pm

Television in Eskaai: (Not finished)
The state-owned television broadcaster is called NTjE (Natjenal Tjelevision Eskaai), and is funded by license fees, and by adverts, which are only shown on the international and news channels.

NTjE Un (One):
Image
This channel broadcasts films, documentaries, cooking shows and more. (Channel 1) Since 1987

NTjE Dau/Kúltur (Two/Culture):
Image
Dau is between 6:00 and 12pm; Kúltur is for the rest of the day up til midnight. Dau broadcasts comedy, soaps, dramas, and Kúltur shows programmes about culture and history. (Dau- since 1899, Kúltur-2000)

NTjE Dré (Three):
Image
Shows youth programmes for young people (17-23) (Since 1998)

NTjE Kojer (Children):
Image
Programmes for children aged 6-13. Has Eskaaian subtitles. (Since 2003)

NTjE Junjor (Junior):
Last edited by Eskaai on Sat Jun 22, 2019 10:25 am, edited 1 time in total.
Ej Demokrátik Repúblek o Eskaai
A beautiful nation full of happy people who speak Eskaai. Currently the year is 2020, and the current population is 90,391.
Nation page: https://www.nationstates.net/nation=eskaai
A 16 civilization, according to this index.
Úutiszut/Neuðynnä/Nyhiqtör/News:
Coronavirus cases in the country have increased today by only 5, bringing the total up to 2,046, with deaths at only 341. The NE has been praised for its handling of the pandemic. (30/04/2020)

User avatar
Minoa
Senator
 
Posts: 4649
Founded: Oct 05, 2011
Civil Rights Lovefest

Postby Minoa » Tue Jan 08, 2019 7:30 pm

Until 31 December 2043, public broadcasting in Minoa used to be the responsibility of the traditional nations, plus there was another broadcaster for English and French speakers. The broadcasters were:

  • Blagoevgrad — Pirin National Radio (PNR)
  • North Macedonia — Skopje Radio and Television (SRT)
  • West Minoa — Hellenic Broadcasting Corporation (ERT)
  • East Minoa — East Minoan Radio and Television (DMR)
  • English/French — Minoa Radio (MIR)
On 1 January 2044, the five national broadcasters merged to form Mir: Minoa Radio. The merger happened due to limited brand recognition other tan the original MIR, as well as the need to streamline communication and logistics between the five broadcasters. A single public broadcaster was also necessary to make an impact in the international broadcasting market.

Mir: Minoa Radio (and their predecessors) are funded by the licence fee and carries no adverts in the domestic radio and television channels. They have full editorial independence, and they are usually critical of the government, although it leans slightly left due to extensive coverage of social issues.

The domestic television channels include:

  • Mir 1 and Mir 4 — French general channels with regional opt-outs in the same language
  • Mir 2 and Mir 5 — English general channels with regional opt-outs in the same language
  • Mir 3 and Mir 6 — Regional general channels, in Bulgarian, Greek, Macedonian or Turkish (depending on the region)
  • Mir Info — Rolling news and current affairs channel in English
  • MRO — Minoa Radio Outre-mer/Overseas, similar to the BBC World Service
Mir also has many domestic radio channels, and many regional stations, from Mir Radio Athens to Mir Radio Zante. I think I have to learn a bit more about how to allocate AM/FM frequencies before I can define how many national stations Mir can realistically have, bearing in mind that I also have to fit in National Commercial Radio and Independent Local Radio (I used to listen to 95.8 Capital FM when I was young).

During major sports events, such as the Rugby World Cup, the FIFA World Cup, the Olympic Games, and the Commonwealth Games, Mir, TV3 and Channel 4 may open a number of temporary sports channels, as they have a legal monopoly (or triopoly ?) on important and culturally significant events (anti-siphoning). This also provides an opportunity to test out new television technologies, usually in cooperation with NHK.

In any case, TV3 (similar to the British ITV before Granada and Carlton started buying out other franchisees) and Channel 4 are Mir’s biggest competitors, along with Al Jazeera and La 1re (France Télévisions for overseas territories).
Mme A. d'Oiseau, B.A. (State of Minoa)

User avatar
Trinadaed
Envoy
 
Posts: 302
Founded: Oct 26, 2018
Civil Rights Lovefest

Postby Trinadaed » Tue Jan 08, 2019 7:31 pm

Something like this is interesting. I have to sleep tho, so when I get out of school tomorrow i'll probably do something.



/skip
Last edited by Trinadaed on Tue Jan 08, 2019 7:31 pm, edited 1 time in total.
I do not use NS stats. Read my factbooks.
I am a potato.

User avatar
Trinadaed
Envoy
 
Posts: 302
Founded: Oct 26, 2018
Civil Rights Lovefest

Postby Trinadaed » Wed Jan 09, 2019 1:34 pm

Public broadcasting in my nation is quite popular.
If you want my format its down here.
Code: Select all
Channel:
____ often hosted:
Genre:

TNN (Trinadaedian News Network)
Channel: 15
Genre: News
Trinadaed Sports Network
Channel: 16
Sports hosted: Basketball, Soccer, Badminton, Triangle
Genre: Sports
International Trinadaedian Shows
Channel: 37
TV shows often hosted: Shapes, Silence | The Man Who Created Trinadaed | Tropicalland | Alternate History of the World
Genre: Mostly adventure and action.
animeT
Channel: 89
Anime often hosted: One Piece, Palmtree Samurai
Genre: Usually action
Where's my Brand?
Channel: 112
Stuff often hosted: Mostly unrecognized material
Genre: Mixed
Adsline
Channel: 579
Shows ads, if you even want to watch them.
Genre: Financial
Last edited by Trinadaed on Wed Jan 09, 2019 1:36 pm, edited 1 time in total.
I do not use NS stats. Read my factbooks.
I am a potato.

User avatar
Devernia
Ambassador
 
Posts: 1462
Founded: Apr 25, 2016
Civil Rights Lovefest

Postby Devernia » Wed Jan 09, 2019 2:10 pm

Prior to 1957, Devernia did not have a concrete “national television program”. The radio days were dominated by privately-controlled stations and foreign corporations, with the only government radio stations being some quaint AM weather news channels and official military broadcasts (the latter was heavily used during the Devernite Civil War). The Radio and Television act in January 7, 1957 gave way to a loosely-controlled yet official, partly-public Devernite television and radio station dubbed the Devernite Broadcasting System. DBS, like most other television systems, was inspired by the Maxtopian Royal Broadcasting System, or RBS. Today, these are the different channels:

DBS 1 - features DBS News, the national news segment, along with weather updates.
DBS 2 - general purpose. Features public broadcasting and general entertainment.
DBS Kids - subset of DBS 2, founded in 1996. Features children’s programming, including locally-made productions and shows from other networks like Checker Channel and Pinwheel.
DBS 3 - documentary channel, founded in 2006 as part of a small education campaign.

There is only one DBS radio station, featuring news, weather updates, and talk shows. DBS, like Bigtopia’s news networks, also features regional and local programming for different cities and areas. This includes multilingual versions of these channels.
Comunidade de Devernha [MT 2019]
???
NS stats may or may not be used.

NOTE: Will nearly retcon everything soon.
RECENT HEADLINES:26 Officials In Parliament Found With NCoV | Devernian Stock Market Collapses In Global Recession | "How Long Will We Last?" Declares Opinion Piece In Gaerson Journal

User avatar
Gutulia
Spokesperson
 
Posts: 162
Founded: Jan 05, 2019
Ex-Nation

Postby Gutulia » Wed Jan 09, 2019 2:25 pm

Channel: TV Gutulia
____ often hosted: Gutulia News, Love Story in Cherry's Season, Parliament Views, Gutulia Market News
Genre: News, Local Drama, Local Animation and Government activities

Channel: Musik Network
____ often hosted: Music chart, Musika
Genre: Music

Channel: Radioraga Channel
____ often hosted: Sports News, One Stop Football, All about Badminton
Genre: Sports

Channel: Gutulitoon Channel
____ often hosted: Kikoriki, Sonic Adventure, Japanese Anime, Western Animation, Local Animation
Genre: Animation
G U T U L I A
Protect Royal, Serve Gutulia

User avatar
Albeinland
Secretary
 
Posts: 36
Founded: Dec 08, 2018
Ex-Nation

Postby Albeinland » Wed Jan 09, 2019 4:10 pm

Public broadcasting in Albeinland began with the creation of the Royal Broadcasting Society (RBS) in 1913, which started conducting radio experiments for daily broadcasts technology that could be broadcast throughout the country with the installation of antennas and repeaters in the capital Castelby and in other large and important urban centers such as Aidenburgh, Bedford and Belchester. In 1916, thanks to the efforts of radio broadcaster Thomas Ross, the project - which was scheduled to be ready in five years - went through a lot of evolutions, with the first broadcast taking place in southern Albeinland in January 1919. The transmission lasted less than five minutes and it was just an audio containing the Albish Anthem.

At the end of 1919, the Radio of the Royal Broadcasting Society (RRBS) officially went into trial mode, being inspected by Albish Parliament and Government. Since RBS was a government-subsidized body, and with Thomas Ross as a member of the armed forces, it was decided that the radio would be a mixed-investment organization, with the Parliament earning 51% of its shares permanently, but could receive private investment in addition to having its own Board of Directors, although the CEO is approved by a parliamentary committee before taking office. In 1921, after two years tidying up and with the beginning of the popularization of radio in Albeinland, the RRBS began its official activities as the Albish Broadcasting System (ABS).

Between 1921 and 1954, ABS expanded and upgraded its services, with two radios broadcasting nationwide (Radio ABS One broadcasts only news and national events, while Radio ABS Two broadcasts music, radio soap operas and various general programs) as well as radios with regional content. In 1951, the Albish Parliament authorized the start of research and the introduction of television in Albeinland, and in three years of testing, the ABS Channel One is created, being the first television channel in the country in 1954, operating to this day. In the meantime, a number of other private radio and television networks have been set up, but ABS is still a leader in terms of audience quality.

Today, ABS channels on television are: the ABS One, with a general programming but more focused on news and the governmental and parliamentary agenda; the ABS Two, which also preserves a general program, but focused on series, novels and entertainment programs; the ABS Three, which contains more adult programming - not the way you think - but with documentaries, concerts, orchestras and more; ABC Four and Five are paid youth entertainment channels. In addition to these, there is also ABS News, broadcasting news 24 hours a day and ABS World, which is the network's international channel.

User avatar
Impossibly Huge Towers
Political Columnist
 
Posts: 4
Founded: Jan 07, 2019
Ex-Nation

Postby Impossibly Huge Towers » Sat Jan 12, 2019 7:02 pm

There is no public broadcaster in IHT.

User avatar
Sirocca
Spokesperson
 
Posts: 137
Founded: May 28, 2018
Ex-Nation

Postby Sirocca » Sat Jan 12, 2019 8:00 pm

SBC Public Television, which is really like a "pirate" knock-off of a RL famous broadcaster in the US. Do you have a guess for which one?

User avatar
Aikoland
Ambassador
 
Posts: 1526
Founded: Dec 22, 2011
Corporate Bordello

Postby Aikoland » Wed Jan 16, 2019 7:29 am

The Aikoland Broadcasting Corporation (ABC) is the public broadcaster in the Queendom of Aikoland. It formally launched in 1995 and replaced the NHK, KBS, and Taiwan Television in our predecessor states of Japan, Korea, and Taiwan, respectively.

Due to Aikoland's status as a country with one single official language and three different national languages spoken in each state, the ABC operates four general channels. All channels broadcast by the ABC air entirely commercial-free and are funded via a combination of a licence-fee which all television and radio owners must pay and government-funding.

The four general channels operated by the ABC are as follows:
ABC
ABC is the primary channel ran by the ABC. It airs in all three states and the Aiko City Capital District. ABC airs its programming entirely in English and broadcasts on channel 1.

ABC Japan
ABC Japan is the general Japanese-language channel ran by the ABC. Airs OTA in Japan and is also available on cable/satellite in Korea, Taiwan, and the Aiko City Capital District. Broadcasts on channel 2 in Japan and on channel 200 in Korea, Taiwan, and the Aiko City Capital District.

ABC Korea
ABC Korea is the general Korean-language channel ran by the ABC. Airs OTA in Korea and is also available on cable/satellite in Japan, Taiwan, and the Aiko City Capital District. Broadcasts on channel 2 in Korea, on channel 200 in Japan, and channel 201 in Taiwan and the Aiko City Capital District.

ABC Taiwan
ABC Taiwan is the general Mandarin-language channel ran by the ABC. Airs OTA in Taiwan and is also available on cable/satellite in Japan, Korea, and the Aiko City Capital District. Broadcasts on channel 2 in Taiwan, on channel 201 in Japan and Korea, and channel 202 in the Aiko City Capital District.
♥ Empire d'Aikoland ♥
Trois États, Une Impératrice
Official Flag|Factbook|Q&A

A small Francophone nation located on a group of islands to the south of France. Primary territory of the nation consists of three main islands, the states as described in our national motto, along with smaller less populated islands surrounding them.
Official Nation Name: The Empire of Aikoland
Government Type: Parliamentary constitutional monarchy
Head of State: Empress Élisabeth IV
Head of Government: Prime Minister Mélodie Bélanger
Population: 5.8 million
Official Language: French
Current Year: 2020

User avatar
The New California Republic
Postmaster of the Fleet
 
Posts: 27579
Founded: Jun 06, 2011
Civil Rights Lovefest

Postby The New California Republic » Wed Jan 16, 2019 7:43 am

All broadcasters in the NCR are privately owned.

The only exception is the Emergency Broadcast System on the radio, which is only active in case of national emergencies. A test of the system is carried out once a month for an hour. The Emergency Broadcast System is on several bands, including FM (100MHz), Shortwave (10MHz), AM (1000kHz), and digital radio channels 10A through to 10D. When the system is not in use, the listener will just hear a steady series of beeps, once per second, so that the listener knows that they have the correct frequency.
Last edited by Sigmund Freud on Sat Sep 23, 1939 2:23 am, edited 999 times in total.

The Irradiated Wasteland of The New California Republic: depicting the expanded NCR, several years after the total victory over Caesar's Legion, and the annexation of New Vegas and its surrounding areas.

NS Hitman
White-collared conservatives flashing down the street
Pointing their plastic finger at me
They're hoping soon, my kind will drop and die
But I'm going to wave my freak flag high
Wave on, wave on
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

User avatar
Thermodolia
Khan of Spam
 
Posts: 59434
Founded: Oct 07, 2011
Civil Rights Lovefest

Postby Thermodolia » Wed Jan 16, 2019 9:22 am

The Thermodolian Public Broadcasting Corporation (TPBC) is a public broadcaster in Thermodolia. It's a independent government corporation which means that other than appointing half of the board members and providing funding the government cannot interfere with its normal affairs. The TPBC was created by the Public Services Act in 1959

The TPBC currently owns and operates two television channels and three radio stations

Television

Thermodolia Public Television The flagship channel of the TPBC. It broadcasts kid friendly educational shows from the mid-morning to late afternoon, news from late afternoon until evening, and various shows from evening until mid-morning. It was established in 1959

Federal Parliament Television A 24 hour channel that broadcasts all votes and procedures of the Federal Parliament as well as all other government events. In addition to the legislative and government programming it also offers left wing, right wing, and centrist talk shows. It was established in 1977 by the Public Knowledge Act.


Radio

Thermodolian National Radio Broadcasts news, established in 1959

National Talk Radio Broadcasts talk radio and call in shows, established in 1959

Federal Parliament Radio Broadcasts all votes and procedures of the Federal Parliament as well as all other government events, established in 1977

There are also several other public and private media corporations in Thermodolia.
Last edited by Thermodolia on Sat Jan 11, 2020 12:16 pm, edited 1 time in total.
Male, Titoist cultural nationalist, lives somewhere in the Deep South, give me any good Irish, Canadian, or Scottish whiskey and I will be your friend for life. I'm GAY!
I'm agent #69 in the Gaystapo!
>The Sons of Adam: I'd crown myself monarch... cuz why not?
>>Dumb Ideologies: Why not turn yourself into a penguin and build an igloo at the centre of the Earth?
>Xovland: I keep getting ads for printer ink. Sometimes, when you get that feeling down there, you have to look at some steamy printer pictures.
Click for Da Funies
Click Here for RP Info Embassy Program
Ambassadors to the WA:
Ambassador to the GA Jon Æthr
Ambassador to the SC Eve Šanœ

RIP Dya

Next

Advertisement

Remove ads

Return to Factbooks and National Information

Who is online

Users browsing this forum: -AlEmAnNiA-, Aurora Project, Balgariia, Ofira, Tytherian Empire

Advertisement

Remove ads